کواد کوپتر CX-35

کوادکوپتر ؟

کوادکوپتر در واقع همان هلیکوپتری است که چهار ملخ دارد. کوادکپترها به دلیل طراحی خاصی که نسبت به هلیکوپترها دارند، پرواز پایدارتری داشته که آن ها را برای کارهای نظارتی و تصویر برداری هوایی مناسب می کند. به خصوص، از آن ها در تحقیقات UAV ( هواپیمای بدون سرنشین که برای جمع آوری اطلاعات و عکس برداری استفاده می شود unmanned aerial vehicle) طی سال های اخیر استفاده های زیادی شده است. کوادکوپترها در سایزهای متفاوتی ارائه می شوند. بعضی از آن ها ابعادی کوچیک تر از یک CD دارند و بعضی دیگر پهنایی به اندازه ی یک متر دارند.

کاربرد کوادکوپتر

کوادهای شخصی در سال های اخیر چه به عنوان وسیله ای برای سرگرمی و چه به عنوان وسیله ای برای خلق عکس های زیبا توسط عکاس های حرفه ای خیلی مورد توجه قرار گرفته اند. با پیشرفت تکنولوژی، کاربردهای تازه ای از کوادها در حال ظهور کردن است که در ادامه به بخشی از آن ها می پردازیم.

صنعت هواپیمایی

یکی از کاربردهای جالب کوادها استفاده در صنعت هواپیمایی است. البته وقتی هواپیما در آسمان یا باند فرود است به هیچ عنوان کوادها مسئله خوش آیندی نیستند چرا که امکان برخورد و صدمه دیدن هواپیما وجود دارد، اما می توان از کوادها به منظور بررسی و تشخیص عیب های ظاهری بدنه ی هواپیما که نقش مهمی در ایمنی پرواز دارد استفاده کرد. این کار در گذشته به وسیله ی مهندسان آموزش دیده انجام می شده است. اما اکنون تنها نیاز است که کواد به همراه یک دوربین HD به پرواز درآید و مهندس ناظر آن را کنترل کرده و تصاویر و فیلم های لازم را از بدنه هواپیما تهیه کند و سپس با بررسی فیلم ها و تصاویر، نقص های بدنه ی هواپیما را تشخیص دهد. در واقع در این کاربرد نیاز به حضور فیزیکی انسان حذف شده است. یکی از شرکت های پیشگام در این زمینه easyjet می باشد.

۱۳

امداد و نجات

از کوادها می توان در عملیات نجات و کمک به افرادی که دچار سوانح و بلایای طبیعی شده اند هم استفاده نمود.

مثلا در شرایطی که افراد امداد رسان در حال جستجوی منطقه هستند می توان با به پرواز درآوردن کوادها و تهیه تصاویر و فیلم از منطقه ی تحت  بررسی، نقاطی را که افراد مصدوم در آن جا قرار دارند شناسایی کرده و تیم امداد رسان را به آن جا هدایت نمود. هم چنین به عنوان کاربردی که در آینده می تواند مطرح شود استفاده از ربات های امداد رسان که با کوادها به صورت رادیویی لینک ارتباطی دارند می تواند کیفیت امداد رسانی را ارتقا بخشد.

۱۴

معادن

در معادن نیز می توان کوادها را مورد استفاده قرار داد. چرا که برای تهیه تصاویر معدن جهت تشخیص نقاط خطرناک و حادثه خیز مانند دیواره های دارای درزه و ورودی معادن می تواند به کار آید. این بررسی ها می تواند در صورت ریزش دیواره های معدن خطرات جانی برای ناظران به همراه داشته باشد. همچنین در گذشته باید تصاویر هوایی با هلیکوپتر تهیه می شد که هزینه بالایی داشت. وجود کواد می تواند این هزیه را بسیار پایین آورد. در کل در کارهای نظارتی که برای کارکنان معدن  می تواند خطرات جدی وجود داشته باشد، بهتر است نقش نظارتی به کوادها واگذار شود.

۱۵

بعضی از شرکت های بزرک هم مانند Amazon و FedEX از کوادها برای تحویل محموله های خود در مناطق محلی استفاده کرده اند. هم چنین بعضی از پیتزا فروشی ها هم دست به چنین اقدامی زده اند.

البته کاربردهای کواد به این موارد محدود نمی شود و شما هم می توانید کاربردهای جالبی برای آن پیدا کنید.

چگونه یک کوادکوپتر پرواز می کند ؟

هلیکوپتر دارای یک ملخ بزرگ است که تمام توان لازم برای بالا کشیدن هلیکوپتر را فراهم می کند. همچنین یک ملخ کوچک هم روی دم وجود درد که گشتاور ایرودینامیکی ناشی از ملخ بزرگ را خنثی می کند.(بدون ملخ کوچک، بدنه هلیکوپتر با سرعت ملخ بزرگ و در خلاف جهت چرخش آن به دور خودش خواهد چرخید)

برخلاف هلیکوپتر، یک کوادکوپتر از چهار ملخ برای تولید نیروی بالابرنده استفاده می کند و هر ملخ یک چهارم وزن را تحمل میکند. بنابراین به موتورهای با قدرت کمتر و ارزان تر نیاز است. کنترل حرکت کوادکوپتر به وسیله تغییر دادن نیروی نسبی ناشی از هر ملخ به دست می آید.

البته برخی کواد کوپتر ها بیش از چهار موتور دارند نظیر ۶ و ۸ موتوره

چهار ملخ یک کوادکوپتر در رئوس یک مربع قرار داده شده اند که هر دو ملخی که در رئوس مقابل هم (به صورت قطری) قرار دارند در یک جهت می چرخند. یعنی دو ملخ در جهت عقربه های ساعت و دو ملخ در خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخند. در واقع هر ملخ مخالف جهت ملخ همسایه ی خود می چرخد. اگر تمام ملخ ها در یک جهت بچرخند، حرکت کواد مانند هلیکوپتری است که روی دم خودش ملخ ندارد. این مورد در ویدیوی زیر قابل مشاهده است:

این دوران حول محور عمودی ناشی از عدم تعادل در گشتاور ایرودینامیکی است. به شکل زیر دقت کنید.

۱۷

گشتاور ایرودینامیکی ناشی از جفت ملخ اول به وسیله گشتاور تولیدی توسط جفت ملخ دوم (که درخلاف جهت اولی می چرخند) خنثی می شود. حال اگر به جای کوادکوپتر یک مولتی کوپتر داشته باشیم، برای بدست آوردن تعادل و پرواز پایدار، باید به تعداد موتورهایی که در یک جهت می چرخند، موتورهایی که در خلاف جهت آن ها می چرخند نیز وجود داشته باشد.

برای کنترل تعادل کوادکوپتر باید به وسیله سنسورها اندازه گیری بی وقفه انجام شده و تنظیمات سرعت به ملخ ها اعمال شود. این تنظیمات به صورت اتوماتیک توسط یک سیستم کنترل برای حفظ تعادل کواد انجام می شود. یک کوادکوپتر تعدادی درجه آزادی (قابل کنترل) دارد که هر کدام از این درجه های آزادی به وسیله تنظیم نیروی تولیدی هر ملخ قابل کنترل است. ابتدا کمی درباره آزادی های حرکت یک جسم پرنده صحبت می کنیم.

پایداری و کنترل یک هواپیما که می تواند آزادانه در سه بعد حرکت کند نسبت به خودرو یا کشتی که فقط می توانند در دو بعد حرکت کنند بسیار پیچیده تر است. هر تغییر در یکی از جهت ها روی سایر جهت ها هم تاثیر خواهد گذاشت. مطابق شکل زیر، سه خط فرضی را تصور کنید که از یک هواپیما عبور کرده و نقطه برخورد آن ها در مرکز ثقل هواپیما است.

Roll_Pitch_Yaw-300x257

هواپیما می تواند حول هرکدام از این محورها چرخش کند. چرخش حول این محورها اساس کار جهت گیری هواپیما و حرکت به سمت مطلوب را شکل می دهد. اصطلاحات فنی این چرخش ها به شکل زیر است:

-چرخش حول محوری که ا زجلو به عقب هواپیما عبور کرده roll یا دوران حول محور طولی نام دارد.

-چرخش حول محوری که از کناره های هواپیما عبور کرده Pitch یا دوران حول محور عرضی نام دارد.

-چرخش حول محوری که به صورت عمودی از هواپیما عبور کرده yaw یا دوران حول محور عمودی نام دارد.

اما برای چرخش کواد در جهت هایی که گفته شد، ملخ ها باید چگونه بچرخند؟

در کواد کوپترها برای این که take-off و فرود نرمی داشته باشیم باید ۴ موتور با سرعت یکسان به گردش درآیند. (فرض بر این است که وزن کواد کوپتر به صورت مساوری روی بدنه یا فریم قرار گرفته است).

متمایل شدن به چپ یا راست

برای متمایل شدن (یا چرخش) به راست یا چپ باید سرعت دو موتوری که در یک طرف هستند نسبت به سرعت دو موتوری که در طرف دیگر هستند افزایش پیدا کند. برای مثال اگر بخواهیم به سمت چپ متمایل شویم باید موتورهای سمت راست بدنه سریع تر بچرخند و موتورهای سمت چپ هم سرعت خود را کاهش بدهند. برای متمایل شدن به سمت راست باید خلاف حالتی که بیان شد اتفاق بی افتد، یعنی موتورهای  سمت چپ باید افزایش سرعت داده و موتورهای سمت راست سرعت خود را کاهش دهند.

متمایل شدن به جلو یا عقب

به همین ترتیب برای متمایل شدن به سمت جلو، دو موتور عقب باید سرعت را افزایش داده و موتورهای جلویی سرعت را کاهش بدهند. برای متمایل شدن به عقب باید معکوس این عملیات تکرار شود. یعنی دو موتور جلوی سرعت خود را افزایش داده و دو موتور عقبی سرعت خود را کاهش دهند.

چرخش به چپ یا راست حول محور عمودی

برای این که کواد به سمت چپ یا راست بچرخد باید دو موتور که به صورت قطری رو به روی هم هستند سرعت خود را افزایش دهند. برای چرخش ساعتگرد (به سمت راست) حول محور عمودی، باید دو موتوری که پاد ساعتگرد می چرخند افزایش سرعت پیدا کنند و دو موتور دیگر سرعت خود را کاهش دهند. هم چنین برای چرخش پادساعت گرد (به سمت چپ) حول محور عمودی، باید دو موتوری که ساعت گرد می چرخند افزایش سرعت داده و دو موتور دیگر سرعت خود را کاهش دهند. دلیل این که برای چرخش ساعتگرد از موتورهای پادساعتگرد استفاده می شود قانون سوم نیوتن است (چرا؟). به شکل زیر دقت کنید.

 

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید برای چرخش پادساعتگرد از موتورهای ساعتگرد استفاده شده است.

افزایش یا کاهش ارتفاع

با چرخش هر کدام از ملخ های کواد نیرویی به سمت بالا به کواد وارد می شود که مجموع نیروی حاصل از چرخش چهار ملخ همان نیروی بالا برنده ی کواد است. نیروی گرانش هم که برابر با وزن کواد است به سمت پایین به آن وارد خواهد شد. حال اگر این دو نیرو برابر با هم باشند، هم دیگر را خنثی کرده و کواد در یک ارتفاع ثابت باقی می ماند. در صورت بیشتر بودن نیروی بالابرنده، ارتفاع کواد افزایش پیدا می کند و در صورت بیشتر بودن نیروی گرانش، ارتفاع کواد کاهش پیدا خواهد کرد.

حرکت افقی به جلو یا عقب

به منظور حرکت افقی کوادکوپتر رو به جلو باید موتورهای عقبی نسبت به موتورهای جلویی سریع تر بچرخند که باعث متمایل شدن کواد به جلو می شود. حال در این وضعیت اگر سرعت تمام موتورها به یک میزان افزایش یابد، کواد به سمت جلو حرکت خواهد کرد. برای حرکت به سمت عقب هم عکس این مطلب درست است. یعنی باید موتورهای جلویی سریع تر بچرخند و سپس سرعت تمام موتورهای به یک میزان افزایش پیدا کند.

به نظر شما علت حرکت روبه جلو وقتی که کواد به سمت جلو متمایل میشود چیست؟

در این حالت نیروی بالابرنده ی کواد دیگر عمودی نیست و مایل می شود پس دارای یک مولفه ی عمودی و یک مولفه ی افقی خواهد بود. مولفه ی عمودی بسته به این که از نیروی گرانش بیشتر، کمتر یا مساوی با آن باشد، به ترتیب سبب افزایش، کاهش و حفظ ارتفاع کواد می شود. اما مولفه افقی نیروی بالا برنده کواد را به سمت جلو هدایت می کند.

معرفی قطعات کوادکوپتر

حال که با کاربردها و اصول پرواز کواد آشنا شدیم بهتر است درباره اجزای آن هم اطلاعاتی بدست آوریم. یک کواد معمولا شامل قطعاتی مانند : فریم یا بدنه، موتور، ملخ، باتری، سنسورهای IMU، کنترل کننده پرواز، فرستنده و گیرنده می باشد. می خواهیم چند مورد از مهم ترین قطعات کواد را به صورت ساختاری بررسی کنیم.

فریم

بدنه یا فریم ساختاری است که قطعات روی آن نصب می شود و باید دارای استقامت کافی باشد تا بتواند لرزش های ناشی از چرخش موتورها را تا حد ممکن خنثی کند. بدنه کوادکوپتر از ۲ یا ۳ بخش تشکیل شده است که لزوما هم نباید از یک جنس باشند.

-صفحه مرکزی که بردهای الکترونیک روی آن قرار می گیرند.

-چهار بازوی اصلی که به صفحه ی مرکزی وصل می شوند.

-چهار چنگک یا نگه دارنده ی موتورها که به انتهای بازوها وصل می شوند.

جنس بدنه عمدتا از مواد زیر می باشد: فیبر کربن، الومینیوم، چوب مانند MDF

۷

موتور

برای به پرواز درآوردن کوادها نیاز به موتورهایی پرسرعت است که با ولتاز DC کار می کنند و البته مشکلاتی مانند از بین رفتن جاروبک ها و جرقه زنی در آن ها وجود ندارد. به بیان دیگر عملکرد سریع، بی وقفه و صحیح موتورها جزء حیاتی ترین عوامل در پرواز کواد است. به همین دلیل بهترین گزینه استفاده از موتورهای براشلس است.

حال کمی درباره ی موتورهای براشلس توضیح می دهیم. این موتورها از این لحاظ که برای چرخاندن شافت از سیم پیچ و آهنربا استفاده می کنند به موتورهای DC معمولی شبیه هستند، اما روی شافت خود هیچ جاروبکی که باعث تغییر جهت جریان سیم پیچ ها شود ندارند (به همین دلیل به آن ها brushless یا بدون جاروبک می گویند). در عوض در مرکز خود سه سیم پیچ دارند که ثابت شده اند، به این معنا که سیم ها مستقیما به آن ها متصل بوده و نیازی به جاروبک ندارند. در فضای اطراف سیم پیچ ها تعدادی آهن ربا درون محفظه یک استوانه که به شافت متصل است قرار گرفته اند.

موتورهای براشلس نسبت به موتورهای DC معمولی سریع تر می چرخند و در یک سرعت معین توان کمتری مصرف می کنند. این موتورها به این دلیل که در جاروبک ها توان تلف شده ای ندارند (چون اصلا جاروبک ندارند) مصرف انرژی بهینه تری داردند.

موتورهای براشلس در انواع مختلفی عرضه می شوند که از نظر سایز و مصرف جریان تفاوت دارند. در زمان انتخاب موتور باید وزن، سایز، اندازه ملخ یا پروانه مورد استفاده و در نهایت به میزان جریان مصرفی دقت کرد. در تصویر زیر یک نمونه موتور براشلس که مربوط به یک فلاپی گردان قدیمی است را مشاهده می کنید. استاتور این موتور همان سیم پیچ های مرکزی است که ثابت هستند و روتور هم که در شکل به صورت وارونه در سمت راست قرار گرفته دارای آهن ربای دائمی است. چرخش این موتورهای نیازمند برد الکترونیک مخصوصی است.

۸۰۰px-Floppy_drive_spindle_motor_open

ESC

Electronic speed controller) ESC) یک برد الکترونیکی است که به موتور می گوید که با چه سرعتی بچرخد و برای هر موتور یک عدد نیاز است. هر کدام از ESC ها باید به صورت مستقیم یا از طریق برد توزیع کنند توان، به باتری متصل گردند. چرخش موتورها با سرعت بسیار دقیق به منظور پرواز پایدار اهمیت وجود ESC را نشان می دهد.

اغلب موتورهای براشلس دارای ۳ فاز هستند، بنابراین منبع تغذیه DC برای چرخاندن آن ها مناسب نیست. راه حل استفاده از  ESC است. ESC سه سیگنال فرکانس بالا با فاز متفاوت اما قابل کنترل را به طور پیوسته برای چرخش موتور تولید می کند و  هم چنین می تواند با source کردن جریان کافی باعث شود تا موتور در صورت نیاز توان بیشتری مصرف کند. ESC یک برد کنترل موتور ارزان قیمت با یک ورودی باتری و یک خروجی ۳ فاز برای موتور است. هر ESC به طور مستقل با یک سیگنال PPM (یا PWM) کنترل می شود. برای یک کوادکوپتر، کنترلر باید توانایی تولید فرکانس های تا حد امکان بالا را داشته باشد تا موتور بتواند به منظور پایداری بیشتر کواد، خیلی سریع تغییر سرعت دهد. برای مثال سیگنال PPM با ۲۰۰ یا ۳۰۰ هرتز مناسب است.

دو فاکتور مهم در انتخاب ESC نقش دارند:

  1. توانایی source کردن جریان کافی که حداقل باید ۱۰ آمپر باشد.
  2. امکان تغییر فرکانس سیگنال در محدوده دلخواه و قابل تنظیم.

در شکل زیر یک نمونه ESC که توانایی source کردن ۳۰ آمپر را دارد مشاهده می کنید.

۹

کنترل کننده پرواز

هیچ انسانی قادر نیست تا با استفاده از قوانین فیزیک بیان شده جهت پرواز کواد، تعادل کواد را حفظ کرده و آن را به مقصد مورد نظر هدایت کند. این جاست که کنترل کننده های پرواز وارد بازی می شوند. در واقع برد کنترل کننده پرواز مغز کواد است. این برد بر اساس ورودی، سرعت موتورها را کنترل می کند. مثلا فرمان حرکت افقی که از طرف خلبان صادر می شود به برد کنترل کننده پرواز داده شده و این برد سرعت موتورها را متناسب با این دستور تنظیم می کند. همچنین برای پروازی دقیق تر نیاز است تا علاوه بر کنترل خلبان، کنترل های دیگر که ناشی از اندازه گیری سرعت، شتاب، جهت، موقعیت جغرافیایی و … است به کواد اعمال شود. در نتیجه سنسورهایی مانند شتاب سنج و ژیروسکوپ که برای تعیین سرعت موتورها به کار می روند در این قسمت قرار گرفته اند. قسمتی که مسئول اندازه گیری است، IMU یا واحد اندازه گیری داخلی نام دارد.

IMU یک سنسور الکترونیکی است که وظیفه اندازه گیری سرعت، جهت و نیروی گرانش کواد را بر عهده دارد. این اندازه گیری ها کمک می کند تا محاسبات لازم برای تغییر سرعت موتور ها انجام شود. IMU ترکیبی از یک شتاب سنج ۳ محور و یک ژیروسکوپ (گردش نما) ۳ محور می باشد. در برخی موارد از یک مغناطیس سنج ۳ محور هم برای پایداری بیش تر محور عمودی استفاده می شود.

IMU چگونه کار می کند؟

شتاب سنج، نیرو و شتاب را اندازه گیری می کند، بنابراین گرانش به سمت پایین هم حس می شود. چون شتاب سنج، حس گرهای ۳ محور دارد، در نتیجه جهت دستگاه را هم می تواند تشخیص دهد.

ژیروسکوپ سرعت زاویه ای را اندازه گیری خواهد کرد. به بیان دیگر سرعت گردش حول سه محور را به دست می آورد.

استفاده از شتاب سنج به تنهایی

اگر فقط از شتاب سنج استفاده شود می توان جهت را نسبت به سطح زمین به دست اورد. اما وقتی لرزش موتورهای زیاد باشد، شتاب سنج نمی تواند لرزش را از جهت تشخیص دهد و ناپایدار می شود. بنابراین برای حل این مشکل سراغ ژیروسکوپ می رویم. در نتیجه بین لرزش و حرکت واقعی تمایز قائل خواهیم شد.

کواد کوپتر CX-35

کواد کوپتر CX-35

استفاده از ژیروسکوپ به تنهایی

با ژیروسکوپ می توانیم حرکت گردشی را تشخیص دهیم، پس چرا فقط از ژیروسکوپ استفاده نمی کنیم؟

ژیروسکوپ معمولا دچار رانش یا drift می شود به این معنا که اگر شروع به چرخش سنسور کنیم، خروجی ژیروسکوپ سرعت زاویه ای خواهد بود اما در صورت متوقف کردن حرکت، مطمئن نیستیم که خروجی ژیروسکوپ هم صفر می شود. اگر تنها از ژیروسکوپ استفاده شود بعد از توقف هم چنان خروجی غیر صفر وجود خواهد داشت. به همین دلیل از شتاب سنج هم در کنار ان استفاده می شود.

۱۰

کواد کوپتر CX-35 یکی از شگفت انگیز ترین محصولات کمپانی Cheerson می باشد که در سال جاری با قیمت مناسب و امکانات فوق العاده متنوع روانه بازار شده است و نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است . امکانات کواد کوپتر CX-35 به اندازه ای است که میتوانید برای مصارف شخصی و یا حتی فیلم برداری و عکاسی نیمه حرفه ای از آن بهره برد .

از خصوصیات این پرنده فوق العاده میتوان به قیمت بسیار مناسب ، سیستم پرواز خودکار ، تیکاف و لندینگ تنها با فشار یک دکمه ، قابلیت تثبیت ارتفاع ، قابلیت بازگشت به خانه ، برد ۵۰۰ متری ، ۳ مود سرعتی ، گیمبال تک محوره ، لرزش گیر ، ابعاد بزرگ ، مانیتور ۶٫۵ اینچی با وضوح تصویر بسیار بالا و سیستم ارسال تصویر ۵٫۸ گیگا هرتزی با برد حدود ۲۰۰ متر اشاره کرد . جهان آرسی مفتخر است که پرنده بسیار باکیفیت CX-35 را به کاربران و پرواز دوستان عزیز ارائه می کند .

کواد کوپتر CX-35 با گارد محافظ ملخ دارای ابعاد ۵۰*۵۰ سانتی متر می باشد . ابعاد نسبتا بززگی که لذت پرواز را برای شما دوچندان می کند . کواد کوپتر CX-35 با امکانات فوق العاده خود در زمره پرنده های تفریحی سرگرمی بسیار با کیفیتی رده بندی می شود .

سایز بزرگ این پرنده باعث می شود تا شما براحتی بتوانید پرنده را تا برد ۳۰۰ متری دور کنید و آن را با چشم ببینید . جنس بدنه کواد کوپتر CX-35 از نوع پلاستیک منعطف می باشد و این امر باعث می شود تا پرنده مقاوم و ضد ضربه شود . ملخ ها ، بازو ها و بدنه CX-35 بسیار مقاوم است به گونه ای که اگر پرنده به جایی کوبیده شود آسیب جدی ای نخواهد دید .

کمپانی سازنده کواد کوپتر CX-35 این پرنده را در یک رنگ مشکی روانه بازار کرده است که رنگ مشکی رنگ مورد علاقه همگان است .

بعد از جنس بدنه بسیار با کیفیت Quadcopter CX-35 نوبت به موتور های قدرتمند آن است . در این پرنده ۴ موتور پرقدرت براش تعبیه شده است . مناسب ترین انتخاب در طراحی و ساخت CX-35 موتور های براش می باشد چرا که قدرت و ثبات پروازی را در این پرنده دو چندان کرده است .

قابلیت تثبیت ارتفاع در یک نقطه ثابت از مهم ترین ویژگی هایی است که کاربران توجه خاصی به آن مبذول می دارند و لازم بذکر است کواد کوپتر CX-35 چنین ویژگی شگرفی را دارد . نحوه پرواز این مولتی روتور بدین نحو است که ابتدا دکمه تیکاف را می فشارید ، پرنده با شروع به کار از زمین به صورت خودکار ، تیکاف کرده و در ارتفاع ۱ متری از سطح زمین قرار میگیرد بلافاصله و بعد از آنالیز موقعیت پروازی مجدد تا حدود ۲ متر از سطح زمین قرار گرفته و آماده فرمان از سوی خلبان می باشد.

رادیو کنترل کواد کوپتر CX-35 از نوع ۸ کاناله می باشد و سیستم فرکانس  آن ۲٫۴ GHZ است . برد رادیویی پرنده ۵۰۰ متر است که باید در اینجا این نکته را نیز یادآور شد که ریموت کنترل این دستگاه ۲ حالت پروازی به همراه ۳ مود سرعتی دارد .

وجود یک مانیتور ۴٫۳ اینچی با فرکانس ارسال تصویر ۵٫۸ گیگا هرتزی چهره این ریموت کنترل را بسیار کامل کرده است . جالب است بدانید که یک دسته نگهدارنده که به عنوان پایه نیز عمل میکند در ساختار رادیو کنترل قابل مشاهده است. این دسته زمانی که رادیو را بر روی زمین قرار میدهید میتواند همانند یک پایه عمل کند.

نحوه چینش دکمه ها بر روی رادیو کنترل بسیار هوشمندانه است به گونه ای که کاربران می توانند براحتی بر روی آن مسلط شوند . کلیدهای عکاسی و تصویر برداری در سمت راست پایین قرار گرفته اند، کلیدهای تنظیم سرعت و تنظیم کانال گیرنده ارسال تصویر و کلیدهای تیکاف و لندینگ نیز در وسط قرار دارند و همینطور کلیدهای تنظیم و تریم دستگاه نیز به صورت خیلی هوشمندانه در اطراف رادیو کنترل قابل مشاهده می باشند ، دکمه تنظیم و حرکت زاویه دوربین و گیمبال هم در قسمت بالا سمت راست و بالا سمت چپ گوشه ها قرار گرفته است . جوی استیک های دستگاه در مرکز قرار گرفته اند و این نشانه ی اسمارت کنترلر بودن پرنده و یا همان قابلیت حفظ ارتفاع در نقطه ای ثابت می باشد .

بدین ترتیب با تیکاف ، این پرنده در یک ارتفاع ثابت قرار میگیرد ، هر چه شما میزان گاز را بیشتر کنید کوادروتور شما به صورت پلکانی چند متر ارتفاع گرفته و سپس در همان ارتفاع فیکس قرار میگیرد ، برای فرود آوردن کواد خود کافیست تا اهرم تراتل را به سمت پایین ببرید ، بدین ترتیب کواد کوپتر شما به صورت آرام ارتفاع کم کرده و برای لندینگ آماده می شود ، و یا دکمه لندینگ را بفشارید تا کواد شما برای لندینگ به سمت زمین هدایت شود . رادیو کنترل کواد کوپتر CX-35 از ۴ عدد باتری قلمی تغذیه میکند . با اندکی تمرین براحتی می توانید بر کواد کوپتر CX-35 مسلط شوید .

نکته بسیار جالب این پرنده سیستم بازگشت به خانه آن می باشد . همانطور که اشاره شد برد رادیویی این پرنده ۵۰۰ متر است . هنگام دور کردن پرنده در فواصلی امکان دارد شما دیگر نتوانید پرنده را ببینید لذا می توانید با فشردن دکمه بازگشت به خانه پرنده را به نزدیکی خود بازگردانید . لازم بذکر است کواد کوپتر CX-35 جی پی اس ندارد و سیستم بازگشت به خانه آن به پیروی از قطب نمای دقیق آن عمل میکند که امکان دارد در هر بار بازگشت ۲ الی ۳ متر خطا داشته باشد .

به طور مثال شما پرنده خود را تا فاصله ۲۰۰ متری از خود دور کرده اید، در این حالت ممکن است سر و ته پرنده را به خوبی تشخیص نداده و دچار سردرگمی شوید بنابراین با فشردن کلید home کواد خود را میتوانید نزد خود بازگردانید، حال چنانچه فاصله پرنده شما از شما دور باشد مثلا ۵۰۰ متر ، دیگر امواج ارسالی رادیویی به پرنده نرسد، کواد کوپتر شما هیچگاه باز نخواهد گشت و فقط با کم کردن سرعت موتور ها آروم بر روی زمین فرود خواهد آمد .

کیفیت دوربین کواد کوپتر CHEERSON CX-35 پنج مگاپیکسل HD می باشد که در نوبه ی خود بسیار با کیفیت است . دوربین کواد کوپتر CX-35 داری یک رم ۲ گیگی می باشد که تا ۳۲ گیگ قابل ارتقا است . می توانید با استفاده از این دوربین تصاویر و ویدئو های بسیار با کیفیتی را ثبت کنید و از نتیجه کار لذت ببرید .

سیستم ارسال تصویر ۵٫۸ گیگا هرتزی این دوربین که با مانیتور ۶٫۵ اینچی آن کالا هماهنگ می باشد قادر است تصاویر را تا برد ۲۰۰ متر ارسال نماید ، دیگر نگران قطع شدن تصویر نباید باشید زیرا کلیه تصاویر ارسالی همزمان میتوانند بر روی رم دوربین نیز ذخیره گردند. در مانیتور این پرنده که تصاویر را به صورت لحظه ای برای شما ارسال میکند اطلاعات پروازی مهمی از قبیل میزان شارژ پرنده و مدت زمان باقیمانده برای پرواز و همچنین حالت تصویر برداری یا عکاسی را نیز به شما نمایش می دهد .

وجود یک مانت لرزش گیر با کیفیت میتواند لرزشهای ناشی از حرکت کواد کوپتر را جبران کرده و تصاویر صاف و شفافی برای شما ثبت نماید، بدیهی است که لرزشهای تصویر با وجود این مانت خنثی می شود.

کواد کوپتر CX-35 دارای یک گیمبال تک محوره نیز می باشد . گیمبال وسیله یا ابزاری است که توسط آن میتوانید زاویه لنز دوربین را تغییر دهید ، این وسیله در انواع مختلف ساخته و ارائه شده که در سه نوع ۱ محوره ۲ محوره و ۳ محوره و برای انوع دوربین با وزنها و ابعاد مختلف ساخته می شود، گیمبال cx35 قادر است تا زاویه لنز دوربین را به بالا و پایین تغییر جهت دهد .

اگر کاربرانی از کیفیت دوربین HD این کواد کوپتر راضی نباشند می توانند براحتی اقدام به تعویض دوربین کواد کوپتر CX-35 کنند . این پرنده قادر به حمل انواع دوربین های ورزشی ، شیائومی ، اسپورت کم و گوپرو تا وزن ۲۰۰ گرم می باشد .

باتری کواد کوپتر CX-35 از نوع ۲ سل ۱۳۰۰ میلی آمپری می باشد که چیزی در حدود ۹ الی ۱۰ دقیقه پرواز را برای شما فراهم میکند . با خریدن باتری یدک میتواند مدت زمان پروازی بیشتری داشته باشید . مدت زمان شارز مجدد باتری حدودا ۸۰ دقیقه است .

در کوادروتور CX35 از یک میکرو پروسسور بسیار قدرتمند که نقش جایرو را ایفا میکند استفاده شده است . این جایرو ۶ محوه ثبات بسیار دقیقی برای پرنده شما فراهم میکند .

در زیر کوادروتور CX35 چراغ های زیبایی تعبیه شده است که در شب هنگام نیز براحتی میتوانید به پرواز دادن کواد خود اقدام کنید .

محتویات داخل جعبه کوادروتور CX35 : 

( کوادکوپتر – شارژر – باتری – کنترل و مانیتور ۶٫۵ اینچی – دفترچه راهنما – دوربین ۵ مگاپیکسل HD – رم ۲ گیگ و رم ریدر – محافظ ملخ – پایه لندینگ گیر – پیچ گوشتی )

شما می توانید این محصول را به صورت اورجینال فقط از فروشگاه میهن سافت بخواهید .



.

999,000 تومان
اشتراک گذاری در فیس بوک .... اشتراک گذاری در گوگل پلاس .... اشتراک گذاری در تویتر .... اشتراک گذاری در فیس نما .... اشتراک گذاری در کلوب

محصولات مرتبط

کواد کوپتر T70VR

830,000 تومان

کوادکوپتر W606-6

خرید کوادکوپتر W606-6
350,000 تومان

کواد کوپتر LH-X14

کواد کوپتر LH-X14
540,000 تومان
ناموجود

کواد کوپتر CX-32S

قیمت کواد کوپتر CX-32S
590,000 تومان
ناموجود












کلمات کلیدی